هایفوتراپی چیست؟ نتایج و عوارض

بدون انجام جراحی لیفت صورت، آثار پیری را از بین ببرید. کیسه‌ای شدن پوست اطراف پلک‌ها باعث می‌شود چشمانتان خسته به نظر رسیده و چانه و گردنتان فرم طبیعی‌شان را از دست بدهند. در روش غیرجراحی لیفت صورت و گردن، امواج اولتراسوند متمرکز پرشدت (هایفو تراپی) پوست را بالا برده و سفت می‌کنند.

با لیفت صورت غیرجراحی منحصربفرد درکلینیک ما ، بدون جراحی از پوستی سفت‌تر، محکم‌تر و جوان‌تر لذت ببرید.

چگونگی عملکرد هایفوتراپی


ناحیه‌هایی که معمولاً با هایفوتراپی پوست صورت درمان می‌شوند عبارتند از:
•    ابروها و پیشانی
•    چانه
•    گردن (گردن بوقلمونی)
•    شکم
•    ترک‌های پوستی

اولترا یا اولتراپی یکی از محبوب‌ترین و تکامل‌یافته‌ترین سیستم‌های موجود است. انرژی غیرتهاجمی اولتراسوند سطوح پایینی از گرما را در منطقه‌ای از پوست که هدف قرار گرفته است ایجاد می‌کند. این باعث تحریک سلول‌ها جهت تولید کلاژن و جوانسازی بافت می‌شود. هایفو تراپی، تنها با یک بار درمان، باعث می‌شود که پوست بالغ دوباره مانند یک پوست جوان به شدت فعالیت کند. به همین خاطر جوانسازی پوست با هایفو بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. با تقبل هزینه هایفوتراپی چند ماه بعد از درمان پوستی صاف‌تر، محکم‌تر و روشن‌تر خواهید داشت.

بعد از درمان، چشمانتان بازتر به نظر می‌رسند، ابروهایتان بالاتر می‌روند، و خطوط ظریف چهره و حفره‌های سطح پوستتان کمتر می‌شوند. همچنین، پوستتان به خاطر بازیابی خاصیت‌ ارتجاعی‌اش نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود. اگر فکر می‌کنید هنوز به جراحی نیاز پیدا نکرده‌اید، یا از جراحی بیزارید، می‌توانید با هایفوتراپی به صورت طبیعی لیفت گردن و صورت را انجام دهید.

•    محو شدن زاویه فکی
•    افتادگی پوست ، خصوصاً در اطراف دهان
•    پوست کیسه‌ای پلک‌ها
•    چین‌های شل دور گردن
•    پوست نازک و چروک
•    چروک‌ها و خطوط ظریف
•    خشکی و قرمزی جزئی
•    یکنواخت نبودن رنگ یا بافت پوست
•    حفره‌های بزرگ

ویژگی‌های منحصر به فرد هایفوتراپی


هایفوتراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی است که بدون نیاز به برش یا ایجاد تأثیرات منفی بر روی سطح پوست و ساختار زیر پوست، که در جراحی‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، عمل می‌کند. این روش تنها روش جوانسازی پوست است که از تصویربرداری اولتراسوند استفاده می‌کند، که این امکان را فراهم می‌کند که لایه‌های بافت مورد نظر را مشاهده کرده و اطمینان حاصل کنیم که انرژی به نقطه دقیقی ارسال می‌شود که بیشترین تأثیر را خواهد داشت. عوارض هایفوتراپی قابل رفع و موقتی هستند.

 هایفوتراپی چگونه بدن را برای ساخت کلاژن تحریک می‌کند؟


کلاژن یک پروتئین طبیعی است که با محکم و انعطاف‌پذیر کردن پوست آن را جوان نگه می‌دارد. با بالا رفت سن، پوست به دلیل کمبود کلاژن خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و دیگر نمی‌تواند در مقابل نیروی جاذبه که آن را به طرف پایین می‌کشد مقاومت کند. به همین جهت، با استفاده از روش هایفوتراپی یک فرایند ترمیمی سریع جهت تولید کلاژن تازه آغاز می‌شود.

آیا هایفوتراپی یک عمل جراحی است؟


خیر. روش هایفوتراپی ، برخلاف لیفت صورت، یک عمل غیرتهاجمی است که پوست و لایه‌های پشتیبان زیر آن را هدف قرار داده و مستلزم بریدن یا به جا گذاشتن تأثیر منفی بر سطح پوست نیست.

آیا می‌توان از هایفوتراپی به جای لیفت صورت استفاده کرد؟


 این روش اگر چه جایگزین جراحی نیست، اما تقبل هزینه هایفوتراپی برای کسانی که برای لیفت صورت آماده نیستند یا آن‌هایی که به دنبال طولانی‌تر کردن تأثیرات عمل‌های زیبایی هستند گزینه مناسبی است.

آیا هایفوتراپی بی‌خطر است؟


این روش بعد از اثبات بی‌خطر بودنش در مطالعات بالینی، مورد تأیید قرار گرفته است؛ همچنین ده‌ها هزار مورد از آن در سراسر جهان بدون هیچ خطری انجام شده است. به علاوه، انرژی اولتراسوند بیش از 50 سال در حوزه پزشکی مورد استفاده قرار گرفته و سوابق موفقیت آمیزی در این حوزه داشته است.

آیا این روش به استراحت بعد از عمل نیاز دارد؟


هایفوتراپی یک عمل کاملاً غیرتهاجمی بوده و به همین دلیل به هیچ‌گونه استراحتی نیاز نیست. شما می‌توانید مستقیماً بعد از عمل به فعالیت‌های عادی‌تان برگردید، و به هیچ‌گونه اقدام یا مراقبت به‌خصوصی هم نیاز نخواهید داشت.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟


هایفوتراپی مناسب برای افرادی است که پوست آن‌ها به حدی شل شده است که از استحکام قبلی خود برخوردار نیست. به عنوان مثال، افتادن خطوط ابرو یا کیسه‌ای شدن پوست اطراف پلک‌ها اولین نشانه‌های پیری پوست هستند. این روش عموماً برای افرادی که در دهه سوم عمر خود هستند و همچنین افراد مسن‌تری که پوست آن‌ها به طور نسبتاً کم تا متوسطی شل شده است، مناسب است.

اگرچه هایفوتراپی نمی‌تواند جایگزین یک جراحی لیفت صورت باشد، اما برای افرادی که به دلایل روانی، مالی یا فنی امکانات جراحی را ندارند و تنها به یک لیفتینگ صورت جزئی نیاز دارند، مناسب است. این روش همچنین برای افرادی که به دنبال رفع سریعتر کوچکترین نقص‌های چهره‌شان هستند و یا به دنبال افزایش ماندگاری اثرات عمل‌های زیبایی خود می‌باشند، مناسب است.

هایفوتراپی مشکل کدام ناحیه‌ها را برطرف می‌کند؟ چه نتایجی به‌ دست می‌آید؟


هایفوتراپی یک روش درمانی است که مشکلات پوستی که به طور نسبی شل یا کیسه‌ای شده‌اند را بهبود می‌بخشد. این روش با استفاده از ترمیم و بازسازی پوست از داخل، ابروها را بالا می‌برد و باعث کاهش پوست اضافی روی پلک‌ها، بازتر شدن چشم‌ها و شاداب‌تر شدن ظاهر چهره می‌شود. این روش همچنین برای درمان مناطق دیگری از بدن مانند گردن، سینه، بازوها، شکم، داخل ران‌ها و زانوها نیز استفاده می‌شود.

چند وقت بعد می‌توانم نتایج را ببینم؟


در ابتدا، بیمار تأثیرات جزئی درمان را مشاهده خواهد کرد، اما جایگزین شدن کلاژن خسته با کلاژن جدید و انعطاف‌پذیرتر و مشاهده نتیجه نهایی 2 تا 3 ماه زمان می‌خواهد. با تداوم این فرایندِ تولید کلاژن، بهبود ظاهر چهره می‌تواند تا 6 ماه بعد از عمل هم ادامه پیدا کند.

نتایج درمان چقدر دوام دارند؟


بیمارانی که با هایفوتراپی درمان می‌شوند یک سال بعد از درمان هم همچنان کلاژن تازه و جوان خواهند داشت و بسته به وضعیت پوستشان وجود این کلاژن‌ها تا سال بعدی هم می‌تواند ادامه داشته باشد. با انجام درمان‌های تکمیلی (روتوش) می‌توان نشانه‌های فرایند پیری، که نحوه بروزشان در هر شخص متفاوت است، به سرعت از بین برد.

آیا به بیش از یک بار درمان نیاز خواهم داشت؟


اکثر بیماران تنها به یک بار درمان نیاز دارند؛ اما بعضی اشخاص با بیش از یک بار درمان به نتیجه بهتری می‌رسند (که این به میزان شل بودن پوست و پاسخ بدن این اشخاص به اولتراسوند و فرایند کلاژن‌سازی بستگی دارد).

آیا هایفوتراپی درد دارد؟


ممکن است در حین انتقال انرژی اولتراسوند کمی ناراحتی احساس شود، که البته احساس کردن یا نکردن آن به آستانه راحتی  بیمار بستگی دارد. به هر حال، این وضعیت موقتی بوده و در عین حال نشانه مثبتی هم هست، چرا که نشان می‌دهد فرایند تولید آغاز شده است.

درمانگر پیش از درمان با شما مشورت می‌کند تا تجربه‌تان از درمان تا حد ممکن خوشایند باشد. عموماً بیماران در زمان ترک مطب احساس راحتی داشته و از بابت نتایجی که قرار است به دست بیاید هیجان‌زده‌اند.

آیا این روش عوارضی دارد؟


ممکن است تا حدود یک ساعت بعد از هایفوتراپی کمی قرمزی وجود داشته باشد، و همچنین ممکن است درصد کمی از بیماران دچار کمی تورم، مورمور شدن یا حساسیت به لمس شوند که البته این عوارض شدتی نداشته و موقتی هستند. در بسیاری از موارد بیمار یک درد عضلانی مانند درد بعد از تمرینات ورزشی را احساس می‌کنند که این مشکل نیز به سرعت و خودبه‌خود رفع می‌شود.