عمل جراحی زیبایی بینی استخوانی و عقابی (رفع قوز بینی)

 hooked nose

اگر برجستگی یا قوزی روی پل بینی وجود داشته باشد یا نوک بینی کمی به سمت پایین خم شده باشد و شکل عمومی صورت را به حالت پرجذبه و خشن تغییر دهد، معمولاً این نوع بینی را به عنوان بینی استخوانی یا عقابی شناخته می‌شود. با انجام جراحی زیبایی بینی، می‌توان قوز روی بینی را برداشت و با کوچک شدن بینی، چهره را به طرز ملایم‌تری تغییر داد. جراحی برداشت قوز بینی، یکی از بخش‌های پیچیده‌تر جراحی‌های پلاستیک بینی است که تاثیر چشمگیری بر روی شکل صورت ایجاد می‌کند. در این نوع جراحی زیبایی بینی، می‌توان بینی را کوچک‌تر کرد، قوز آن را برداشت، نوک بینی را به سمت پایین یا بالا برد تا بینی به شکل صاف و ملایمی تغییر یابد و نوک آن به شکلی زیبا و متناسب تغییر کند.

جراحی بینی استخوانی یکی از پیچیده‌ترین و ظریف‌ترین عمل‌هایی است که توسط جراحان پلاستیک صورت انجام می‌شود و نتایج چشمگیری را به دست می‌دهد. جراح زیبایی پیشرفته‌ترین تکنیک‌های عمل زیبایی بینی را برای حفظ و یا بازیابی مجرای عبور هوای بینی به کار می‌گیرد. متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی با بهره‌گیری از این تکنیک‌های پیشرفته هر عمل رینوپلاستی را به طور منحصر به فرد متناسب با ویژگی‌های کالبدشناختی خاص هر بیمار، ساختار صورت و نتیجه دلخواه وی انجام می‌دهد. هدف متخصصین مجرب ما خلق بینی طبیعی و زیبایی است که تناسب و جذابیت صورت را افزایش دهد. متخصصین ما در زمینه عمل بینی‌ استخوانی و رفع قوز بینی از تجربه بالایی برخوردار هستند. نتیجه این عمل زیبایی بینی خوش فرمی است که عملکرد مناسبی نیز دارد.  برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین رزرو نوبت می‌توانید با شماره 02188334029  تماس حاصل فرمایید. 

noose1بینی استخوانی


Hook nose

بینی قوزدار یا استخوانی، یک نوع بینی است که روی پل آن قوز وجود دارد. جراحان برای اصلاح بینی استخوانی، با دقت بخش‌های غضروفی یا استخوانی برجسته روی پل بینی را تراش می‌دهند تا قوز بینی از بین برود. قوز بینی معمولاً به چهره حالتی عصبانی و خشن می‌دهد و ممکن است سن ظاهری بالاتری به فرد بدهد. در واقع، حتی کوچکترین تغییر در اندازه بینی می‌تواند تفاوت قابل توجهی در تناسب و تعادل صورت ایجاد کند. بنابراین، مهارت و دقت جراح در انجام این عمل، به روشی منحصر به فرد و با توجه به نیازهای بیمار، شرط اصلی برای موفقیت و رضایت‌بخش بودن نتیجه عمل است. جراحی زیبایی بینی استخوانی فراتر از تنظیم قوز بینی یا بالا بردن نوک بینی است و مهارت جراح در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد.

مزایا


  • تیزی، زاویه و اندازه بینی بهبود می‌یابد.
  • مشکلات ساختاری که تنفس را دشوار می‌کند و باعث گرفتگی بینی می‌شود، اصلاح می‌گردد.
  • داشتن یک بینی زیبا اعتماد به نفس را ارتقاء می‌دهد.

متقاضی درمان


  • افرادی که نوک بینی‌شان اندکی پایین آمده و شبیه به نوک عقاب است.
  • افرادی که برجستگی استخوانی و یا غضروفی روی پل بینی‌شان وجود دارد.
  • بیمارانی که بینی‌شان در اثر وارد شدن ضربه و آسیب دیدگی قوزدار شده است.
  • بیمارانی که بینی عقابی حالتی مردانه و خشن به چهره‌شان داده و از این موضوع راضی نیستند.
  • افرادی که نوک بینی‌شان بیش از حد بلند و افتاده است و بخشی از فیلتروم لب‌شان را پوشانده است.
  • اشخاصی که می‌خواهند شکل بینی خود را تغییر دهند تا جوان‌تر به نظر برسند.

آمادگی قبل از عمل


بیمار باید به روشنی به جراح توضیح دهد که دوست دارد چه مقدار از قوز برداشته شود و بینی تا چه حد کوچک شود. به این ترتیب جراح به خوبی متوجه انتظار بیمار از نتیجه عمل می‌شود. متخصص نتیجه احتمالی پس از رفع قوز بینی را با استفاده از نرم‌افزار به بیمار نشان می‌دهد تا برداشتی درست و منطقی از نتیجه عمل در بیمار شکل بگیرد. برخی بیماران ترجیح می‌دهد مقدار کمی از قوز روی بینی باقی بماند.

جراحی زیبایی بینی استخوانی


تنها بینی‌ها شبیه هم نیستند، اما برخی از آنها قوزدار هستند. بخش بالایی پل بینی از استخوان و بخش پایینی آن از غضروف تشکیل شده است. در برخی از موارد، قوز بینی فقط به بخش استخوانی پل محدود می‌شود و برای اصلاح آن، تنها نیاز به برداشتن استخوان اضافی است. اما در برخی دیگر از موارد، وجود غضروف اضافی باعث قوزدار شدن بینی می‌شود. بهترین روش برای اصلاح این نوع قوز بینی، دستکاری غضروفی است که باعث شده است بینی قوزدار شود.

بیشتر موارد قوز بینی شامل هم استخوان و هم غضروف اضافی است. برای اصلاح این نوع بینی، برش‌هایی در داخل بینی یا بین سوراخ‌های بینی (کلوملا یا پره وسط بینی) ایجاد می‌شود. در بسیاری از موارد، برای اصلاح بینی استخوانی، کافی است استخوان را تنظیم کرد، اما برای حفظ تعادل طبیعی بینی، استفاده از سیلیکون و غضروف نیز ضروری است.

قوز کوچک

Small Humpاگر قوز بینی کوچک باشد، سوهان کشیدن ناحیه برآمده برای زیباتر کردن بینی کافی است. این روش بسیار ساده و مناسب برای افرادی است که نیاز به بزرگ کردن پل بینی ندارند. البته تشخیص دقیق و انتخاب روش جراحی مناسب برای پیشگیری از ایجاد شدن مجدد قوز ضروری است. این جراحی آسان و سریع حدود 30 تا 40 دقیقه زمان می‌برد.

قوز بزرگ

Large-Humpقوز بزرگ بینی را می‌توان با استئوتومی استخوان اصلاح کرد. اگر پل بینی در اثر رفع قوز بینی صاف شود، آن را می‌توان با برجسته کردن نوک بینی و گچ گرفتن برآمدگی نوک بینی بالا برد. ابتدا جراح ناحیه برآمده را می‌شکند، سپس نوک بینی را با استفاده از غضروف بینی تقویت می‌کند و با استفاده از بافت بدن خود بیمار، برای مثال غضروف گوش، ساختار محکمی را ایجاد می‌کند تا مشکل افتادگی نوک بینی پیش نیاید.

دوران بهبود


اکثر بیماران یک هفته پس از عمل به سر کار برمی‌گردند و می‌توانند کلیه فعالیت‌های خود را پس از ده روز دنبال کنند. بااین حال فعالیت‎هایی که در آنها احتمال ضربه خوردن یا آسیب دیدن بینی وجود دارد، باید به مدت 4 تا 6 هفته به تعویق انداخته شود. کبودی اطراف چشم‌ها را می‌توان با آرایش پوشاند. حال اکثر بیماران پس از عمل مساعد است و درد خفیفی دارند که با مسکن‌های ملایم آرام می‌شود. عادت کردن به چهره جدید زمان می‌برد. دیگر توصیه‌های مراقبت پس از عمل بینی استخوانی عبارت است از:

  • به مدت 3 ماه از مصرف دخانیات و الکل پرهیز کنید، به نوک بینی فشار نیاورید و زخم داخل بینی را هر روز تمیز کنید.
  • به مدت 3 ماه خوراکی‌های خام، غذای دریایی و غذاهای تحریک کننده و پرادویه میل نکنید.
  • سعی کنید سوراخ‌های بینی با آب آلوده (آب دریا، استخر یا سونا و چشمه آب گرم) تماس پیدا نکند. از مایت گرد و غبار و حیوانات خانگی تا سه ماه پس از عمل دوری کنید.

عوارض و خطرهای احتمالی


چون بافت نرم و پوست روی بینی پس از عمل کوچک کردن بینی استخوانی جمع و منقبض می‌شود، جای زخم ایجاد می‌شود. این اسکار ظرف سال‌های آتی باعث باریک شدن یا تخریب یک سوم میانی پل بینی می‌شود. در نتیجه بینی بدشکل می‌شود و عملکرد تنفسی بینی مختل می‌شود. جراح با توجه به این که چه مقدار از قوز بینی برداشته شده و این که آیا پل بینی در یک سوم میانی آن کوچک شده است یا خیر، از گرفت اسپردر استفاده می‌کند.  جای زخم به نوع جراحی بستگی دارد و ممکن است اسکار در پایه بینی ایجاد شود. همچنین ممکن است بیمار در اثر قرار دادن گرفت مصنوعی در بینی با مشکلات پوستی یا تحلیل رفتن بافت پوست مواجه شود.

هزینه


چون رینوپلاستی هر بیمار متفاوت با دیگری است، هزینه عمل زیبایی بینی به عامل‌های متعددی بستگی دارد که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از: تجربه جراح، تجهیزات جراحی و بی‌حسی/ بیهوشی. جراح هزینه کلی عمل را در جلسه مشاوره تخمین می‌زند.