جراحی زیبایی بینی

images

اهمیت بینی :

عمل جراحی بینی علاوه بر بهبود ظاهر زیبایی چهره، تأثیر قابل توجهی بر عملکرد تنفسی نیز دارد. بینی به عنوان اولین گذرگاه اکسیژن به بدن عمل می‌کند و اهمیت بسیاری در تنفس طبیعی دارد. بیشترین مقاومت در برابر عبور هوا در ناحیه بینی وجود دارد. به عنوان مثال، اگر قطر مجرای بینی نصف شود، مقاومت بینی در برابر عبور هوا به ۱۶ برابر افزایش می‌یابد.

ما در طول شبانه روز بین ۲۰-۱۵ هزار بار از راه بینی نفس می‌کشیم. عمل تنفس از راه بینی بدون ایجاد خستگی و بدون توجه ما و اطرافیان انجام می‌شود. اگر مجرای بینی به علت "انحراف بینی، پولیپ بینی یا عمل جراحی بینی" تنگ شود، تنفس سخت و صدادار و خسته‌کننده می‌شود و فرد ممکن است ناچار به تنفس از طریق دهان شود.

علاوه بر این، بینی باعث گرم و مرطوب شدن هوا و گرفتن آلودگی آن می‌شود. تنفس از طریق دهان مزمن باعث تخریب لثه و ردیف دندان، کلفت شدن تارهای صوتی و عفونت‌های مجاری هوایی می‌شود. بنابراین، عمل جراحی بینی علاوه بر بهبود ظاهر، می‌تواند به بهبود عملکرد تنفسی و کیفیت زندگی کمک کند.

سن عمل :

در بچه‌ها، وجود محدودیت‌های خاصی وجود دارد که انجام جراحی بینی را قبل از بلوغ کامل، مانع می‌کند. به طور معمول، دختران به پایان 16 سالگی و پسران به پایان 18 سالگی به بلوغ کامل می‌رسند و می‌توانند در این سن، جراحی بینی را انجام دهند. اصلاح عیوب بینی در این سن، باعث افزایش اعتماد به نفس نوجوان در یک زمان طلایی از زندگی‌اش می‌شود. باید به یاد داشت که در این دوره، نوجوان نه تنها خودش را می‌شناسد، بلکه احتمالاً آینده‌اش را نیز پیش‌بینی می‌کند.

از طرف دیگر، امروزه تعداد قابل توجهی از افراد بالای 40 سال به دنبال جراحی بینی هستند. بسیاری از آنها اظهار می‌کنند که از شکل بینی خود راضی نبوده و در نهایت برای انجام جراحی بینی مراجعه کرده‌اند. در صورتی که وضعیت عمومی و سلامتی فرد خوب باشد، هیچ وقت برای انجام جراحی بینی دیر نیست. در این موارد، معمولاً جراحی بینی همراه با سایر عمل‌های زیبایی صورت مثل کشیدن پوست صورت و غیره، به طور همزمان انجام می‌شود.

در ویزیت اولیه، تمام موارد لازم در مورد جراحی بینی به شما توضیح داده می‌شود و در صورت تمایل به انجام عمل جراحی بینی، برای شما درخواست فوتوگرافی صورت می‌شود که در واقع عکس‌های مورد نیاز جهت طراحی عمل شماست.

آیا عمل جراحی بینی های با پوست چرب ، ضخیم موسوم به بینی های گوشتی را توصیه می کنید یا خیر؟

کیفیت پوست بینی یکی از عوامل مهم در تعیین نتیجه عمل راینوپلاستی است . بینی های با پوست چرب و ضخیم موارد مناسبی برای عمل جراحی نیستند و نمی توان انها را خیلی کوچک کرد ولی با تکنیک ای مدرن جراحی زیبایی بینی، با تقویت بعضی قسمت ها و برداشتن قسمت ها و برداشتن قسمت های دیگر بینی میتوان بینی را شکیل تر کرد .
آیا بینی ای موسوم به گوشتی مدتی پس از عمل به شکل اولیه خود بر می گردند؟
با استفاده از تکنیک های جراحی قدیمی که به کوچک کردن بینی و برداشتن بافت های بینی متمرکز بودند بسیاری از اعمال جراحی روی این بینی ها پس از مدتی نتیجه چندانی نداشت و به اصطلاح بر می گشت . در تکنیک های جدید که به تقویت ساختار غضروفی و یا استخوانی زیرین در کنار برداشت قسمت های بد شکل استوار است نتیجه بسیار مطلوب تری حاصل می شود.

خونریزی بعد از جراحی بینی و علت های آن

خونریزی پس از جراحی بینی یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که بیشتر افرادی که این عمل را انجام داده‌اند با آن روبرو می‌شوند. در صورتی که بعد از جراحی بینی دچار خونریزی شدید شدید، نگران نباشید، زیرا در ساعت‌های اولیه پس از عمل بینی، این مشکل به صورت طبیعی رخ می‌دهد و با مصرف داروهای مخصوص این خونریزی بینی را کاهش می‌دهید. مصرف داروهای ضد تهوع هم می‌تواند به شما کمک کند تا این مشکل را به حداقل برسانید.

اگر با مصرف داروهای خاص برای کاهش خونریزی موفق نشدید، حتما باید به دنبال دلایل دیگری برای خونریزی بینی خود باشید. ممکن است شما قبل از عمل بینی داروهای ضد انعقاد خون مصرف کرده باشید، که مهمترین آن‌ها شامل مسکن‌هایی مانند آسپیرین، بروفن، ناپروکسن، پیروکسیکام و آسپیرین هستند. در نتیجه، باید به دقت این داروها را دو هفته قبل از عمل بینی و جراحی بینی مصرف نکنید. همچنین، در جلسه مشاوره با پزشک خود، حتما به این نکات اشاره کنید.