بزرگ کردن سینه با جراحی پروتز و تزریق چربی

protezsine

زیبایی‌سازی سینه با استفاده از عمل جراحی جایگذاری پروتز سینه برای افزایش حجم و بهبود تقارن سینه‌ها انجام می‌شود. این روش، که شامل بزرگ کردن سینه و ماموپلاستی افزاینده است، می‌تواند حجم و برآمدگی سینه‌ها را افزایش داده و با بهبود توازن شکل آنها، اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد.

در صورتی که می‌خواهید سینه‌هایتان که دچار افتادگی شده‌اند، پُرتر به نظر برسند و لیفت شوند، ممکن است همزمان با بزرگ کردن سینه، نیاز به لیفت سینه نیز داشته باشید. لیفت سینه می‌تواند به صورت همزمان با بزرگ کردن سینه یا به صورت یک عمل جداگانه انجام شود. پزشک جراح برای تصمیم‌گیری در این خصوص شما را راهنمایی خواهد کرد.

بارداری، کاهش وزن، یائسگی، افزایش سن و جاذبه ممکن است بر ظاهر سینه‌های بزرگ شده در طول عمر تاثیر بگذارند. اگر از ظاهر سینه‌های خود ناراضی باشید، می‌توانید جهت بازیابی جوانی و شادابی آنها تحت جراحی پروتز سینه قرار بگیرید. متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی در طول مشاوره در مورد گزینه‌های پیش روی شما بحث می‌کنند، اهداف مورد نظر شما را مورد بررسی قرار می‌دهند و سپس بهترین روش را برای شما توصیه خواهند کرد. این کار به منظور دستیابی به نتایج مطلوب کمک می‌کند. برای دریافت مشاوره می‌توانید با شماره‌ 02188334029  تماس حاصل فرمایید و با متخصصین ما در این خصوص مشورت کنید. در صورت تمایل به رزرو نوبت همکاران ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

متقاضیان درمان


در شرایط زیر ممکن است مورد مناسبی برای جراحی بزرگ کردن سینه باشید:

  • از لحاظ فیزیکی سالم هستید.
  • انتظارات واقع بینانه‌ای دارید.
  • سینه‌هایتان کاملا رشد کرده‌اند.
  • از کوچک بودن سینه‌های خود احساس ناخوشایندی دارید.
  • به دلیل از دست رفتن شکل و حجم سینه‌های خود پس از بارداری، کاهش وزن و یا افزایش سن ناراضی هستید.
  • از ظاهر قسمت بالای سینه‌هایتان ناراضی هستید.
  • سینه‌هایتان نامتقارن هستند.
  • یک یا هر دو سینه رشد طبیعی نداشته‌اند یا شکل کشیده‌ای دارند.

انواع پروتز سینه


پروتز سینه سالین

protezsine1

پروتزهای سینه سالین برای بزرگ کردن سینه در زنان 18 ساله یا بالاتر ثابت شده هستند. پروتزهای سالین شکلی یکنواخت، سفت و لطیف ارائه می‌دهند. در صورت نشت آب نمک استریل، پروتزها فرو می‌ریزند و سالین جذب شده و به طور طبیعی از بدن خارج می‌شود.

پروتزهای سینه سیلیکونی

protezsine2

پروتزهای سینه سیلیکونی برای بزرگ کردن سینه در زنان 22 سال به بالا توسط سازمان غذا و دارو مورد تایید قرار گرفته‌اند. پروتزهای سیلیکونی با ژل سیلیکونی پر شده‌اند که بیشتر شبیه به بافت طبیعی سینه هستند. اگر ایمپلنت سوراخ شود ژل ممکن است در داخل پوسته پروتز باقی بماند یا وارد پروتز و ایمپلنت سینه شود، اما پروتز فرو نمی‌ریزد.

پروتز سینه با شکل ثابت

protezsine3

پروتزهای با شکل ثابت، پروتزهایی هستند که شکل آنها ثابت است و حتی در صورت پاره شدن پوسته پروتز، شکل آن حفظ می‌شود. این پروتزها با داشتن استحکام بیشتر نسبت به پروتزهای ژل سیلیکونی، سفت‌تر هستند و احتمال پاره شدن آنها کمتر است. شکل این پروتزها به جای گرد بودن، شکل داده شده و برجستگی آنها در قسمت پایین بیشتر است. با این حال، چرخش پروتز ممکن است باعث ایجاد ظاهر غیرعادی برای سینه شود.

پروتزهای سینه با شکل گرد

protezsine4

پروتزهای سینه گرد نسبت به پروتزهای با شکل ثابت، موجب ایجاد ظاهری پُرتر برای سینه‌ها می‌شوند. با توجه به اینکه نیمرخ آنها به طرف بالا متمایل است، می‌توانند حتی باعث برآمدگی بیشتر شوند. نگرانی کمتری در مورد چرخش این پروتزها و خارج شدن از جای خود وجود دارد.

پروتزهای سینه با سطح صاف

protezsine5

این پروتزها صاف‌ترین سطح را دارند و می‌توانند در فضایی که پروتز سینه قرارگرفته است، حرکت کنند و در نتیجه احساس طبیعی‌تری را در حین حرکت ایجاد می‌کنند. هرچند پروتزهای صاف ممکن است یک توده قابل لمس یا حالت موج‌دار محسوسی ایجاد کنند.

پروتزهای با سطح زبر

protezsine6

سطح زبر این پروتزها باعث تشکیل بافت اسکار می‌شود که به پروتز می‌چسبد و احتمال حرکت پروتز در داخل سینه و جابه‌جا شدن آن را کاهش می‌دهد. از فواید این نوع پروتز کاهش خطر ایجاد پوشش سفت اسکار (جای زخم) به دور پروتز و انقباض آن است.

مشاوره


protezsine7

جراحان مشاوره‌ی کاملی را در برای بزرگ کردن سینه ارائه می‌دهند. در طول مشاوره، برای صحبت در رابطه با موارد زیر آمادگی داشته باشید:

  • چرا می‌خواهید سینه‌های خود را بزرگ کنید، انتظارات و نتایج مورد نظرتان چیست.
  • شرایط پزشکی، حساسیت به دارو و درمان‌های پزشکی در گذشته
  • داروها، ویتامین‌ها، مکمل‌های گیاهی، دخانیات و مواد مخدر مصرفی در حال حاضر
  • سابقه خانوادگی سرطان پستان و نتایج حاصل از ماموگرافی یا بافت‌برداری‌ها در گذشته

جراح بزرگ کردن سینه همچنین:

  • وضعیت کلی سلامت و هر گونه شرایط سلامتی موجود از قبل یا عوامل خطر را ارزیابی خواهد کرد.
  • سینه‌های شما را بررسی و اندازه‌گیری می‌کند، از جمله اندازه‌گیری دقیق اندازه و شکل آنها، کیفیت پوست و محل قرارگیری نوک سینه‌ها و هاله سینه.
  • عکس‌هایی تهیه می‌کند.
  • در مورد گزینه‌های بزرگ کردن سینه صحبت کرده و یک دوره درمان را پیشنهاد می‌کند.
  • در مورد نتایج احتمالی بزرگ کردن سینه و هر گونه خطرات یا عوارض احتمالی صحبت می‌کند.

احساس اضطراب، چه به صورت استرس قبل از درمان و چه هیجان برای مشاهده نتایج عمل، طبیعی است. برای صحبت درباره‌ی این احساسات با جراح پلاستیک خجالت نکشید.

روش درمان


پروتز

protezsine8

روش‌های بیهوشی برای جراحی بزرگ کردن سینه شامل آرام‌بخش داخل وریدی و بیهوشی عمومی می‌باشد. پزشک بهترین انتخاب را برای شما توصیه می‌کند. برای به حداقل رساندن جای زخم‌های قابل مشاهده، برش‌ها در نواحی نامحسوس ایجاد می‌شوند. جراح با شما در مورد گزینه‌های برش که جهت دستیابی به نتایج مورد نظر مناسب هستند صحبت می‌کند. روش‌های برش شامل موارد زیر می‌باشند:

برش‌‌ها بسته به نوع پروتز سینه، میزان بزرگی مورد نظر، آناتومی سینه و اولویت جراح و بیمار متفاوت هستند. برش‌های جراحی بزرگ کردن سینه که از زیر بغل و از روی ناف ایجاد می‌شوند در ناحیه سینه جای زخمی به جا نمی‌گذارد. در تکنیک برش از زیر بغل از برش‌های‌ کوچک در چین‌های طبیعی‌ زیر بغل استفاده می‌شود. و در روش برش از روی ناف از یک برش کوچک در لبه‌ی بالایی ناف استفاده می‌شود. پس از ایجاد برش، پروتز سینه در داخل قسمت برش داده شده در زیر عضله سینه یا به طور مستقیم در پشت بافت سینه و بالای عضله سینه وارد می‌شود.

روش قرار دادن و تثبیت موقعیت پروتزهای سینه بستگی به نوع پروتز، درجه بزرگی، نوع بدن و پیشنهادات جراح دارد. برش‌ها با بخیه‌های لایه لایه در بافت سینه یا با چسب پوست یا نوار جراحی بسته می‌شوند.

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

protezsine9

برای افزایش حجم سینه، از روش تزریق چربی به سینه‌ها از طریق لیپوساکشن استفاده می‌شود. در این روش، چربی از مناطق دیگر بدن جمع‌آوری شده و سپس به سینه‌ها تزریق می‌شود. این روش برای زنانی که به دنبال افزایش نسبتاً کوچک در اندازه سینه خود هستند و ترجیح می‌دهند که نتایج طبیعی داشته باشند، مناسب است. با این حال، ممکن است برای حفظ شکل اصلاح شده‌ی سینه، نیاز به جلسات دیگری باشد. هرچند که این روش دارای خطرات خاصی است و بسیاری از پزشکان توصیه نمی‌کنند تا این روش را برای بیماران خود انجام دهند.

بهبودی


پس از جراحی، به منظور نظارت از نزدیک به اتاق بهبودی یا مراقبت برده می‌شوید. ممکن است پس از چند ساعت مجاز به رفتن به خانه باشید. قبل از مراجعه به خانه، دستورالعمل‌های خاصی ارائه خواهند شد. به دقت تمام دستورالعمل‌ها را رعایت کنید، که ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • چگونگی مراقبت از سینه‌ها بعد از عمل جراحی
  • داروهای موضعی یا خوراکی جهت بهبودی و کاهش خطر ابتلا به عفونت
  • زمان مراجعه مجدد به جراج پلاستیک

سینه‌ها با گاز پانسمان می‌شوند. یک نوار زخم‌بندی الاستیک یا سینه‌بند نگهدارنده تورم را به حداقل می‌رسانند و تا زمان بهبودی از سینه‌ها محفاظت می‌کنند. ممکن است از شما خواسته شود برای یک تا دو هفته‌ی اول بطور مداوم از سینه‌بند استفاده کنید. تمیز کردن محل برش و استفاده از پماد طبق توصیه پزشک مهم است.

پس از یک دوره بهبودی 24 تا 48 ساعته بعد از جراحی و یک دوره کاهش فعالیت‌ها به مدت چند روز، احتمالاً درد و ورم را برای چند هفته تجربه خواهید کرد. ورزش و فعالیت عادی را می‌توان طبق توصیه پزشک از سر گرفت.

نتایج


نتایج بزرگ کردن سینه بلافاصله قابل مشاهده می‌باشند. در طول زمان، تورم بعد از عمل فروکش خواهد کرده و خطوط برش محو خواهند شد. با بهبود کامل پس از جراحی، رضایت از شکل جدید سینه‌ها افزایش می‌یابد.

به منظور دستیابی به نتایج مطلوب بزرگ کردن سینه مهم است که دستورالعمل‌های بعد از درمان را رعایت کرده و به منظور معاینات بعدی مجدداً مراجعه نمایید. زنانی که پروتزهای سیلیکونی را انتخاب می‌کنند ممکن است نیاز به مراجعه منظم برای سونوگرافی یا ام آر آی داشته باشند تا از عملکرد مناسب پروتزها اطمینان حاصل شود.

خطرات و عوارض


خطرات احتمالی بزرگ کردن سینه شامل موارد زیر می‌باشند:

  • خطرات بیهوشی
  • خونریزی
  • عفونت
  • تغییر در نوک یا حس سینه
  • جای زخم نامناسب در پوست
  • قرارگیری نادرست یا ناقص ایمپلنت
  • نشت یا پارگی پروتز
  • چروک شدن پوست روی پروتز
  • دردی که ممکن است مداوم باشد.
  • امکان نیاز به جراحی اصلاحی

این خطرات و خطرات دیگر پیش از رضایت شما برای عمل به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرند. پرسیدن همه‌ی سوالات به طور مستقیم از جراح بسیار مهم است. از شما خواسته می‌شود که یک فرم رضایت را پر کنید تا اطمینان حاصل شود که کاملاً عمل جراحی و هر گونه خطرات و عوارض احتمالی آن را درک کرده‌اید.