از بین بردن و رفع موهای زائد بدن و صورت با لیزر

lasermoozaed

امروزه لیزر موهای زائد به گزینه‌ ی درمانی  ایده‌آل با نتایجی بسیار موثر و چشمگیر برای افرادی تبدیل شده است که از تراشیدن و کندن موهای زائد خود خسته شده‌اند. لیزر موهای زائد (برداشتن مو با لیزر) عملی پزشکی است که در آن لیزر، پرتو شدید پالسی نور، برای از بین بردن و رفع موهای زائد به کار برده می‌شود. در این عمل پرتو لیزر از پوست عبور می‌کند و فولیکول‌های مو را به طور جداگانه هدف قرار می‌دهد. گرمای شدید لیزر به فولیکول مو آسیب می‌زند و به این ترتیب از رویش و رشد مو در آینده جلوگیری می‌کند. افراد دارای پوست روشن و موی تیره بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد به دست می‌آورند.

روش لیزر موهای زائد صورت و بدن  یک روش موثر است و نتایج ماندگار و طولانی مدت را  برای فرد به همراه دارد. 4 تا 6 جلسه لیزر موهای زائد نتیجه دائمی در کاهش و رفع  این موها در اکثر افراد ایجاد می‌کند. متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی تقریباً هر نقطه از بدن شما را که مایل به رفع موهای زائد آن باشید درمان کرده و موهای زائد موجود را بطور موثر و دائمی  حذف می‌نمایند. ناحیه مورد درمان برای زنان در اکثر موارد شامل صورت، زیر بغل، ناحیه بیکینی و پاها است و  برای شامل سینه، کمر، پاها و بخش های مختلف صورت است. برای آشنایی با انواع لیزر و مراحل انجام لیزر موهای زائد در کلینیک رازی یا جهت رزرو نوبت می‌توانید با شماره 02188334029  تماس حاصل نمایید.


لیزر موهای زائد

لیزر

برای از بین بردن موهای زائد در بخش‌های مختلفی از بدن مانند پا، زیر بغل، لب بالایی، چانه و خط بیکینی، لیزر به کار می‌رود. در حقیقت، لیزر در تقریباً هر بخشی از بدن، به جز پلک‌ و اطراف آن، می‌تواند برای حذف موهای زائد استفاده شود.

نوع پوست و رنگ مو در موفقیت لیزر در حذف موهای زائد بدن تأثیر دارد. به عنوان مثال، لیزر موهای زائد را با استفاده از رنگدانه مو (ملانین) هدف قرار می‌دهد، بنابراین افراد دارای پوست روشن و موی تیره نتیجه بهتری خواهند داشت. با این حال، برای پوست‌های روشن دارای موی بور یا حتی سفید، برداشتن مو با لیزر به روش قدیمی مناسب نیست زیرا رنگدانه موی بور و روشن به اندازه کافی گرمای لیزر را جذب نمی‌کند.

با این حال، بیماران با پوست تیره همچنین می‌توانند از لیزر برای حذف موهای زائد استفاده کنند. لیزر Nd:Yag برای بیماران با پوست تیره‌تر مناسب است و احتمال به جا ماندن اثر زخم، سوختن و تغییر رنگ پوست را کاهش می‌دهد.

همچنین، لیزرهای پیشرفته مخصوص در حذف موهای زائد برای بانوان و آقایان با پوست روشن و موی بور کارآمد هستند. لیزر الکساندرایت با شدت بیشتری نسبت به لیزرهای قدیمی، با برداشتن رنگدانه‌ها، موهای زائد را برای همیشه کاهش می‌دهد یا حذف می‌کند.

دستگاه لیزر الیت، تلفیقی از هر دو سیستم لیزر الکساندریت و Nd:Yag است و بهینه‌ترین طول موج و بیشترین اثر را در حذف مو دارد. به خوشبختی، این دستگاه باعث شده است که کار با لیزر در حذف موهای زائد راحت‌تر شود.

آمادگی پیش از لیزر


قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

برنزه شدن و حمام آفتاب احتمال بروز اثرهای جانبی، مانند روشن شدن پوست را افزایش می‌دهد. اگر به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا استفاده از فراورده‌های برنزه کننده رنگ پوست‌تان تیره شده است، تا زمان برگشتن پوست به رنگ طبیعی از لیزر درمانی استفاده نکنید. برخی پزشکان از بیماران می‌خواهند تا شش هفته پس از لیزر موی زائد نیز از آفتاب دوری کنند.

اصلاح نکردن و برنداشتن مو با موچین، بند، وکس و الکترولیز

این روش‌های برداشتن مو فولیکول مو را تحریک می‌کند و انجام عمل را مختل می‌سازد.تراشیدن مو به دلیل تأثیر نداشتن بر روی ریشه و فولیکول مو بدون اشکال است. در واقع از بیماران خواسته می‌شود موها را قبل از عمل بتراشند تا لیزر مو روی پوست را هدف قرار ندهد و با سوختگی مواجه نشود.

در طول درمان


لیزر1

برای از بین بردن موهای زائد، پزشک از یک دستگاه دستی مخصوص لیزر درمانی استفاده می‌کند که بر روی پوست فشار می‌آورد. نوع دستگاه و موقعیت آن بسته به نوع لیزر و استفاده از وسیله یا ژل خنک کننده، به گونه‌ای تنظیم می‌شود که پوست هیچ آسیبی نبیند. پس از فعال کردن دستگاه لیزر توسط پزشک، پرتو لیزر از پوست عبور کرده و به فولیکول‌های مو، که محل اصلی رشد مو است، می‌رسد. گرمای شدید از پرتو لیزر به فولیکول‌های مو آسیب می‌زند و از رشد مو جلوگیری می‌کند. احتمال دارد بیمار در پوست احساس ناراحتی یا سردی کند که با استفاده از وسایل خنک کننده یا ژل تسکین یافته و درمان ناحیه کوچکی مانند لب بالا تنها چند دقیقه و درمان ناحیه‌های بزرگتری مانند کمر و پشت بدن چند ساعت زمان می‌برد.

پس از درمان


احتمال دارد چند ساعت پس از عمل با قرمزی و تورم مواجه شوید. با قرار دادن یخ روی ناحیه درمان شده می‌توانید ناراحتی را کاهش دهید. اگر پوست بلافاصله پس از لیزر موهای زائد واکنش نشان دهد، پزشک دستور استعمال پماد استروئیدی را بر روی ناحیه درمان شده می‌دهد. پس از از بین بردن موهای زائد صورت با لیزر نباید در معرض نور خورشید، آفتاب یا نور طبیعی و دستگاه‌های برنزه کننده، قرار گرفت. پس از التیام یافتن پوست باید در فضای باز حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کرد. ریزش مو تا چند روز و چند ساعت پس از، از بین بردن موهای زائد با لیزر طبیعی است و گاهی اوقات با رشد مجدد مو اشتباه گرفته می‌شود.

انتظار از لیزر موهای زائد


موی ناحیه مورد نظر را باید پیش از لیزر درمانی با قیچی اصلاح کرد. بیمار در طول عمل برای محافظت از چشم در برابر پرتو لیزر عینک‌ مخصوص به چشم می‌زند. پزشک گاهی برای کاهش ناراحتی در طول عمل از داروی بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند.

نتایج


لیزر2

هر بیمار، بسته به عوامل گوناگونی چون تحت درمان قرار گرفتن بدن یا صورت، نتایج متفاوتی را از عمل لیزر موهای زائد می‌گیرد.  با بهره‌گیری از درمان‌های متعدد می‌توان ماندگاری نتایج عمل را، در بعضی موارد تا چند سال، طولانی‌تر کرد، اما با این حال احتمال رویش دوباره مو همچنان وجود دارد. بهترین نتیجه زمانی به دست می‌آید که 4 تا 6 جلسه درمانی در وقفه‌های زمانی 6 هفته‌ای انجام شود. درمان‌های نگه دارنده دوره‌ای دیگری نیز، احتمالاً هر 6 تا 12 ماه یک بار، گاهی ضرورت می‌یابد.

عوارض و خطرات احتمالی


لیزر موهای زائد لزوماً به معنای از بین رفتن همیشگی مو نیست؛ بعضی موها نسبت به لیزر درمانی مقاوم هستند یا پس از اتمام درمان مجدداً رشد می‌کنند، هر چند موی جدید شکننده‌تر و روشن‌تر خواهد بود.

متداول‌ترین اثرهای جانبی لیزر موهای زائد عبارت‌اند از:

  • تحریک پوست: تورم، قرمزی و ناراحتی زودگذر از عوارض احتمالی لین عمل به شمار می‌آید. تمام علائم و نشانه‌ها معمولاً پس از چند ساعت فرو می‌نشیند.
  • تغییر رنگدانه‌: لیزر موهای زائد گاهی پوست درمان شده، را البته معمولاً به صورت موقت، تیره‌تر یا روشن‌تر می‌کند. روشن شدن پوست برای افراد دارای پوست تیره‌تر، به ویژه در صورتی اتفاق می‌افتد که لیزر نامناسبی به کار برده شود.

لیزر موهای زائد به ندرت به تاول زدن، پوسته پوسته شدن، به جا ماندن اثر زخم یا تغییرهای دیگری در بافت پوست منجر می‌شود. سفید شدن موی ناحیه درمان شده یا حتی پرپشت شدن موی آن ناحیه یا اطراف آن از دیگر مشکلاتی است که در موارد معدود پس از لیزر درمانی بروز می‌یابد. انجام این عمل برای پلک یا ناحیه پیرامون آن به دلیل احتمال آسیب دیدگی شدید چشم توصیه نمی‌شود.

از بین بردن مو به روش آی پی ال


دستگاه آی پی ال، با تولید یک طیف گسترده از طول موج‌ها، مانند یک لامپ معمولی عمل می‌کند. اما برخلاف یک پرتو نور با طول موج مشخص، نمی‌توان آن را بر روی یک پرتو نور متمرکز کرد. به همین دلیل، تنها بخشی از انرژی نورانی برای از بین بردن مو، به صورت مؤثر استفاده می‌شود و موهای ضخیم‌تر به خوبی تأثیر نمی‌پذیرند. همچنین، بخشی از نور توسط بافت پیرامون جذب می‌شود و در نتیجه رنگدانه‌های پوست گرم می‌شود. به همین دلیل، احتمال سوختگی بیشتر در بیماران دارای پوست تیره‌تر است.

به عبارت دیگر، طول موج‌های مختلف نور، در عمق‌های متفاوت درون پوست نفوذ می‌کنند. این به معنی این است که تنها بخشی از انرژی نورانی، برای از بین بردن موها، مؤثر استفاده می‌شود. موهای ضخیم‌تر نیز به خوبی تأثیر نمی‌پذیرند. همچنین، بخشی از نور توسط بافت پیرامون جذب می‌شود و رنگدانه‌های پوست گرم می‌شوند. به همین دلیل، احتمال سوختگی بیشتر در بیماران دارای پوست تیره‌تر است.

تفاوت لیزر موهای زائد با آی پی ال


لیزر پرتو نوری با طول موج یگانه و کاملاً متمرکز است. انرژی به عمق نفوذ مشخصی می‌رسد و در صورت متمرکز شدن، بر خلاف آی پی ال، نتایج دقیق‌تر و قدرتمندتری را به دست می‌دهد و بهتر موها را از بین می‌برد.

در ادامه با ذکر چند دلیل توضیح می‌دهیم که چرا از بین بردن موهای زاید بهتر از آی پی ال است:

-    آی پی ال ارزان‌تر است، اما به اندازه فن‌آوری لیزر در برداشتن موهای زائد کارآمد نیست.

-    بدون شک فن‌آوری لیزر بسیار مؤثرتر است و نسبت به آی پی ال نتایج بهتر و ماندگارتری را به دست می‌دهد و مو را برای همیشه از بین می‌برد.

-    لیزر درمانی نسبت به آی پی ال در تعداد جلسه‌های کمتری نتیجه دلخواه را به دست می‌دهد.

-    لیزرها بسیار دقیق‌تر هستند و به طور گزینشی موهای زبر تیره را هدف قرار می‌دهد و به پوست اطراف آسیب نمی‌زند.

-    هر پالس لیزر در کسری از ثانیه چند مو را به طور همزمان هدف قرار می‌دهد.

-    از لیزر می‌توان برای برداشتن موهای زائد بخش‌های بزرگتری از بدن استفاده کرد.

-    دستگاه لیزر را می‌توان با توجه به رنگ مو و تن پوست تنظیم کرد.

-    لیزر برای تمام رنگ‌های پوست مناسب است، حال آن که آی پی ال باعث سوختگی تن‌های پوستی تیره‌تر می‌شود.

ـ هزینه  درمان با لیزر به دلیل گران بودن دستگاه لیزر نسبت به آی پی ال بالاتر است، اما نتایج آن نیز بهتر است و طی جلسه‌های کمتر می‌توان به نتایج بهتری دست یافت.

پرسش‌های متداول


چند جلسه درمانی ضروری است؟

از آنجایی که تنها موهای دارای رشد فعال تأثیر می‌پذیرند، چند جلسه درمانی باید انجام شود. درمان بسته به ناحیه تحت درمان هر 4 تا 8 هفته یک بار تکرار می‌شود تا نتیجه مناسب به دست آید. هر چند تعداد جلسه‌ها متغیر است، اما معمولاً با 6 جلسه یا بیشتر می‌توان به نتیجه بهینه دست یافت.

آیا لیزر موهای زائد برای مردان مناسب است؟

اگر شما هم جز گروه رو به رشدی از مردان هستید که تمایل دارند برای برداشتن موهای زائد از لیزر درمانی استفاده کنند، خبر خوشی برایتان داریم، کلینیک ما آماده خدمت‌رسانی به شما است. ما با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها درمان‌های متعددی با هزینه مناسب را برای برداشتن دائمی مو ناحیه‌هایی مانند ریش، پشت و کمر، شانه و قفسه سینه ارائه می‌دهیم، بنابراین تردید را کنار بگذارید و به جمع هزاران مردی بپیوندید که با ما لیزر موهای زائد را تجربه کرده‌اند.
همین الان برای رزرو وقت جلسه مشاوره رایگان اقدام کنید تا از درمان‌های متعدد در دسترس آگاه شوید.

آی پی ال با لیزر چه تفاوتی دارد؟

از بین بردن مو به روش آی پی ال متفاوت از لیزر درمانی است.

مراجعین معمولاً این دو را غالباً به دلیل شنیدن داستان‌های متناقض از دوستان و وابستگان یا سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌هایی اشتباه می‌گیرند که ارائه کننده آی پی ال هستند و سعی می‌کنند تمایز بین این دو روش درمان و فن‌آوری را مخفی کنند.

آی پی ال و لیزر درمانی با یکدیگر تفاوت بسیار دارند؛ اگر چه در هر دو از انرژی لیزر برای کاهش و متوقف کردن رشد مو استفاده می‌شود، اما چون هر یک انرژی نورانی را به روشی کاملاً متمایز تولید می‌کند، تأثیرگذاری و کیفیت درمانی هر کدام نیز متفاوت است.

هزینه

هزینه لیزر موهای زائد صورت و بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل : اندازه نواحی تحت درمان ، تعداد نواحی درمان و تعداد جلسات مورد نیاز می باشد .